カリモク家具
Karimoku Case Study

カリモクの新たなブランドであるKarimoku Case Studyのブランディングデザイン。
Karimoku Case Studyは「静謐な美への敬意」「素材の豊かな表情」「時間に左右されない魅力」を語るべき価値観として定義。これらの価値観を共有する国内外の建築家による建築プロジェクトを通じて特定の空間のためにデザインされたプロダクトを、誕生の背景やストーリーとともに世界に発信するブランドです。Norm Architectsと芦沢啓治建築設計事務所とのコラボレーションにより、オリジナルタイプフェイス、冊子、Webサイト、ブランドアイデンティティのデザインを担当しました。

The core brand typeface, Case Study Sans, is the heart of the Case Study identity - distinctive and legible; its simplicity of form allows it applied in various ways. A secondary typeface, Sabon, is used complementary to Case Study Sans, adding a subtle sense of contrast to the brand.

A Serene Typeface

Karimoku Sans
The name Karimoku comes from the Japanese words - ‘Kariya’ the town in which the company was founded, and ‘Mokuzai’ meaning ‘wood’ in Japanese.
Ligatures are made to imbue a high level of craftmanship
Making the intangible tangible

The website is a direct ode to the Karimoku mindset of honest design - simple, thoughtful and refined. It was essential to have a strong connection, between the website and booklet, through the same editorial references and tactility. This cohesion creates a seamless transition from print to web.